10 / 05 / 22

Nominacje do Silesiusa 2022

Wśród trzech książek nominowanych do Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej Silesius w kategorii „debiut” znalazł się „polski wrap” opublikowany w Wydawnictwie WBPiCAK.

logo z tekstem: Silesius Wrocławska Nagroda Poetycka i napis: nominacje 2022

logo z tekstem: Silesius Wrocławska Nagroda Poetycka i napis: nominacje 2022

10 maja 2022 roku Jury Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej ogłosiło laureata Silesiusa za całokształt twórczości, którym został Marcin Sendecki.

Zostały także ogłoszone nominacje do Silesiusa w kategoriach „książka roku” i „debiut”. 

Wśród trzech książek nominowanych w kategorii „debiut” znalazł się tomik „polski wrap” Marty Stachniałek, opublikowany w Wydawnictwie WBPiCAK. 

Pozostali nominowani w tej kategorii to:

Michał Krawczyk, „Ekspansja ech”, Instytut Mikołowski im. Rafała Wojaczka
Antonina Tosiek, „storytelling”, Biuro Literackie

Książki nominowane w kategorii „książka roku” to:

Małgorzata Lebda, „Mer de Glace”, Wydawnictwo Warstwy
Joanna Mueller, „Hista & her sista”, Biuro Literackie
Krzysztof Siwczyk, „Krematoria I  Krematoria II”, Wydawnictwo Austeria
Dariusz Sośnicki, „Po domu”, Biuro Literackie
Katarzyna Zwolska-Płusa, „Daję wam to w częściach”, Wydawnictwo Convivo

Gratulujemy! 

Laureatów w tych kategoriach poznamy 15 października br.

Więcej o Wrocławskiej Nagrodzie Poetyckiej na stronie: http://silesius.wroclaw.pl/
 


Marta Stachniałek (1985) – publikowała w antologiach zaangażowanych społecznie i doraźnie (m.in. Strefa wolna. Wiersze wolne od nienawiściJak długo będziemy musieli. Wiersze i opowiadania doraźne, 2020), laureatka Połowu (2013 ) i uczestniczka Pracowni Pierwszej Książki, wydarzeń organizowanych przez Biuro Literackie. Mieszka w Warszawie, pochodzi z Olsztyna.

W poezji Marty Stachniałek nie ma półśrodków: autorka jest odważna i przebojowa ­– także wtedy, kiedy ujawnia swą ogromną wrażliwość. Polski wrap to książka o ciałach: ciele rodzącym się z innego ciała, dorastającym, starzejącym się; cierpiącym, odczuwającym przyjemność, szukającym bliskości, ale także ciele tresowanym, używanym (podmiotowo) i wykorzystywanym (uprzedmiatawianym); o ciałach ludzkich i zwierzęcych – pięknych i zdeformowanych, ciałach-towarach konsumowanych przez kapitalizm, pożeranych przez choroby i biedę. Pełnokrwisty jest tu także język – bezwzględnie demaskujący przesyconą ekonomią ciał rzeczywistość, a przy tym pełen wigoru, giętkości i ironii, stale sprzeciwiającej się reifikacji.
 

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się ze znajomymi: