
Analiza Funkcjonowania Bibliotek 2017

Termin wypełniania formularza statystycznego AFB za 2017 rok do 15 kwietnia 2018
Uwaga, aktualizacja: do 30 kwietnia!
- podajemy stan na 31 grudnia 2017 r.
- dane są zapisywane, a później zatwierdzane.
Wyniki badań za zeszły rok (link)
Biblioteki, które nie wzięły w poprzednim roku udziału w programie, mogą to zrobić w tym:
-
rejestracja do programu na stronie AFB do 30 marca 2018,
-
po rejestracji elektronicznej należy przesyłać pocztą tradycyjną do WBPiCAK wydrukowany i podpisany przez dyrektora biblioteki formularza rejestracyjnego. Jest to czynność jednorazowa.
-
po tym terminie formularz będzie niedostępny.
Zachowują ważność formularze rejestracyjne bibliotek, które uczestniczyły w badaniach w poprzednich latach, o ile dane biblioteki nie uległy istotnym zmianom (np. zmiana dyrektora, włączenie biblioteki w struktury innej instytucji kultury lub zmiana nazwy itp.). W takich przypadkach należy zaktualizować dane w systemie oraz ponownie przesłać wydrukowny i podpisany przez dyrektora formularz rejestracyjny.
Od 15 kwietnia do 31 maja 2018 r.
- weryfikacja i zatwierdzenie formularzy przez administratora merytorycznego (WBPiCAK)
Czym jest AFB?
Analiza Funkcjonowania Bibliotek (AFB) to projekt realizowany przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Obejmuje biblioteki publiczne, pedagogiczne i szkół wyższych.
Celem AFB jest wdrożenie jednolitych metod oraz narzędzi systematycznej oceny działania bibliotek opartych na analizie i porównaniach danych statystycznych oraz wskaźników funkcjonalności w obrębie poszczególnych typów bibliotek, włączając w to badania satysfakcji odbiorców usług bibliotecznych.
Projekt jest oparty o międzynarodowe normy i doświadczenia bibliotek zagranicznych. Partnerem jest Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, która utrzymuje powstającą w ramach AFB bazę danych.
W 2017 roku do AFB przystąpiło 226 bibliotek z Wielkopolski. Udział w projekcie jest dobrowolny.