
O czym opowiadają gry cyfrowe?

(oprócz zabijania)
Czy gry cyfrowe tylko powodują agresję czy mogą też być narzędziem terapeutycznym?
Zapraszamy na nasz kanał YouTube na prelekcję dra hab.Tomasza Z. Majkowskiego.
Podstawowe informacje o wydarzeniu:
Kiedy: 11 października (poniedziałek) , godziny 10:00-11:30
Miejsce: transmisja na kanale YouTube WBPiCAK (link do transmisji)
Adresaci: wykład otwarty – wszyscy zainteresowani, w szczególności bibliotekarki i bibliotekarze
Wydarzenie w ramach mikrofestiwalu Dekakon
O prelekcji:
O czym opowiadają gry cyfrowe (oprócz zabijania)? – dr hab. Tomasz Z. Majkowski
Gry cyfrowe uchodzą z jednej strony za metodę bezproduktywnego trwonienia czasu, z drugiej – za trudno pochwytne zagrożenie, które może powodować agresję u młodszych odbiorców, z trzeciej natomiast za pożyteczne narzędzie edukacyjne.
Jednocześnie ta forma kulturowa, bardzo niejednorodna i zróżnicowana wewnętrznie, staje się w XXI wieku najważniejszym medium poznawania fabuł, a zatem i świata.
W czasie spotkania prowadzący zwróci uwagę na sposób, w jaki sposób niektóre gry cyfrowe pobudzają wyobraźnię, empatię oraz wrażliwość społeczną i artystyczną, wykorzystując w tym celu unikatowe właściwości tego medium. A także – skąd bierze się w nich upodobanie do przestawiania scen przemocy, budzących ekscytację użytkowników i zatroskanie edukatorów.